#TŐKEPORTÁL

FELAJÁNLÁSMÉRŐ

A covid-19 járvány okozta károk enyhítését szolgáló közösségi felajánlások – mint a közösségi vagy társadalmi tőke, crowd capital – mérését szolgálja új mutatónk, a Felajánlásmérő (angolul Crowd Capital Indicator, CCI). A néhány naponta piaci értéken közzétett aggregált adatok gyűjtését a CCI módszertan alapján fél-automa, crowdsourced módszerrel gyűjtjük és validáljuk. A felajánlókat felkeressük és biztosítjuk nekik a kommunikációs lehetőséget is.

A Tőkeportál csapata a CCI-be tett munkát ajánlja fel a crowdnak, abban a hitben, hogy az indikátor és kommunikációja jelentősen hozzájárul a reagálási és alkalmazkodási képességünk aktivizálásához.
Te is ajánlj fel valamit!:)

A hírek forrása: közösségi média, híroldalak, hírlevelek

Már több mint 12 milliárd Ft értékű felajánlást mért a Felajánlásmérő!
A Coca-Cola országos akciója keretében 2020. június 19-én ajándék üdítőitalt biztosított a kezdeményezésben részt vevő éttermek vendégeinek. Összesen 50 millió Ft értékben több mint 100.000 palack üdítőt ajánlottak fel, hogy a kényszerszünet után újra összekössék a fogyasztókat kedvenc éttermeikkel.
A Coca-Colával készült interjúnkat itt olvashatjátok!.

A felajánlások 40%-a online vagy offline szolgáltatás (pl. tanácsadás vagy fuvarozás), 4,76 mrd Ft értékben. A felajánlások 32%-a, 3,87 mrd Ft érkezett pénzadományként, többnyire kórházak vagy egyéb egészségügyi ellátó intézmények számára. A tárgyi adományok (pl. egészségügyi védőfelszerelések, élelmiszeradományok) 28%-át képviselik a felajánlásoknak.

#FELAJÁNLÁSOK

Böngészd a felajánlások listáját!
#együttsikerül

 

null

#CROWD CAPITAL

A Felajánlásmérő a közösségi felajánlásokat, a közösségi vagy társadalmi tőkét, azaz a crowd capitalt méri. Vagyis mindenki azt adja be a közösbe, amije van, amivel valahogy a közösségnek segíthet.

Bízunk benne, hogy az indikátor és kommunikációja jelentősen hozzájárul a reagálási és alkalmazkodási képességünk aktivizálásához!

#PÉLDÁK

Egész biztos, hogy az utóbbi időszakban számos felajánlással találkoztál Te is a közösségi médiában vagy valamelyik hírportálon. De milyen jellegű felajánlásokról van szó? Miket jelenítünk meg a Felajánlásmérőben? Lehet akár ingyenes online múzeumlátogatás, felajánlott laptop, elengedett jutalék, ingyenes felhasználási lehetőség, vagy éppen az otthoni tanulást segítő applikáció – mindezek piaci értéke megjelenik a Felajánlásmérő grafikonján.

A nagyszerű magyar kezdeményezésekről és felajánlásokról már a magyar (például a Roadster oldalán) és a világsajtó (többek között a The New York Times) is beszámolt.

#MÓDSZERTAN

Hogyan számoljuk a Felajánlásmérőt?

  • A Tőkeportál az online hírekből folyamatosan építi az adatbázist.
  • Az e célra kialakított felületen keresztül bárki beírhatja az általa vagy más által felajánlott szolgáltatást.
  • A Tőkeportál e célra kialakított eljárásrendje szerint validálja, értékeli, illetve megbecsüli a beérkezett információkat. Eközben felvesszük a kezdeményezővel a kapcsolatot, hogy az adatokat egyeztessük.
  • Az adatokat elemezzük, közzétesszük, és kommunikáljuk. A módszertant folyamatosan fejlesztjük.

#FELAJÁNLÁSMÉRŐ HÍREK ÉS INTERJÚK

#CSATLAKOZZ

Te is bejegyezheted felajánlásodat vagy más felajánlását!

Csak add meg a helyzet enyhítését szolgáló üzleti vagy társadalmi felajánlásod részleteit, és annak tényleges vagy becsült piaci értékét. Az általad felajánlott crowd capital értéke másnap már meg is jelenik Felajánlásmérőn.
Ha további részletek érdekelnek, ha részt vennél a munkában, írj nekünk a felajanlasmero@tokeportal.hu-ra.