#TŐKEPORTÁL

FELAJÁNLÁSMÉRŐ

Tőkeportál saját tartalom
2021. május 31

16 hónapja indult, 16,5 milliárd forintnál, több mint 800 felajánlásnál tart a Felajánlásmérő!

A koronavírus-járvány kitörése, 2020 márciusa óta mérjük azokat a társadalmi felajánlásokat, amiket magánszemélyek, cégek és az állam tesz a károk közvetlen enyhítésére a járvány érintettjei számára. Tavaly február 28. óta több mint 16,5 milliárd forint értékben, pontosan 810 nyilvánosságot kapott felajánlás, támogatás segített a rászorultakon, illetve enyhítette az egészségügyi dolgozók problémáit. Az Felajánlásmérő index publikálása óta több mint 40 interjút készítettünk a felajánlókkal! Idézzük fel együtt a legfelemelőbb pillanatokat!

A covid-19 járvány okozta károk enyhítését szolgáló közösségi felajánlások – mint a közösségi vagy társadalmi tőke, crowd capital – mérését szolgálja mutatónk, a Felajánlásmérő (angolul Crowd Capital Indicator, CCI). A néhány naponta piaci értéken közzétett aggregált adatok gyűjtését a CCI módszertan alapján fél-automatikus, crowdsourced módszerrel gyűjtjük és validáljuk. A felajánlókat felkeressük és biztosítjuk nekik a kommunikációs lehetőséget is.

A Tőkeportál csapata a CCI-be tett munkát ajánlja fel a crowdnak, abban a hitben, hogy az indikátor és kommunikációja jelentősen hozzájárul a reagálási és alkalmazkodási képességünk aktivizálásához.

Te is ajánlj fel valamit!:)

A hírek forrása: közösségi média, híroldalak, hírlevelek
Jelen pandémiás helyzetben igazán jó érzés, mennyien vállalnak társadalmi szerepet, és járulnak hozzá a közjóhoz, ami túlnyúlik egyetlen személyen, vagy szervezeten. Az elmúlt több, mint másfél év alatt rengeteg felajánlást, támogatást mutattunk be és rögzítettünk a Felajánlásmérő rendszerébe. A ma 16,5 milliárdnál tartó támogatások összege, azonban igazán színes és érdekes felajánlásokból tevődött össze. Alapvetően a felajánlások témája is nagyon sokrétű, láthattunk pénzbeli segítséget, étel- ital adományt, jármű, gépkocsi bérbeadást, fuvarozási szolgáltatást, művészeteket támogatókezdeményezéseket (ingyen koncert- és színházjegyeket) könyvek, tankönyvek biztosítását a rászoruló családoknak lakhatás és üdülési lehetőségeket, számos ingyenes oktatási programot, média és IT szolgáltatások felajánlását, de üzleti és mentális tanácsadást is. A kiemelkedően népszerű kategóriák az egészségügyi dolgozók számára történt felajánlások, a pénzbeli juttatások és a különféle szolgáltatások voltak, a következő százalékos arányban.

Nem meglepő tehát, hogy az emberek nagyrésze az egészségügyet részesíti előnyben, és a pénzbeli segítségek domináns része az egészségügyi iparban landolt. Az egészségügy jelenleg pontosan 6 446 489 131 Ft-tal gazdálkodik, támogatói között több nagyvállalat is jeleskedett, mint például az millió Ft értékű lélegeztető gép, és egyéb kórházi felszerelések megvásárlása és a kórházakba való szállítása. Többekkel készítettünk interjút is e vállalatok közül, ahol megkérdeztük, mi ösztönözte őket a felajánlásra, illetve milyen terveik vannak a jövőre nézve a társadalmi vállalásaik terén, vagy éppen, hogy miért az egészségügy támogatása mellett döntöttek. A válaszokból kiderült, hogy azon támogatók, akik a pénzbeli segítség mellett döntöttek, az egészségügyi ipart szerették volna segíteni, ezt a majdnem 50%-os támogatottsági arány is tisztán jelzi. Ennek legfőbb oka, hogy az emberek tisztában vannak az egészségügy jelentős szerepével a vírushelyzet kialakultával és annak tagadhatatlan fontosságával. Többen jelezték, hogy úgy gondolják, most az egészségügyben dolgozóknak van a legnagyobb szüksége a támogatásra és megértésre.

Emellett persze a szolgáltatások sokszínűsége egy pozitív színt visz a mutatóba, mert a legkreatívabb támogatási ötletekkel találkozhattunk. Volt olyan vállalat aki, ingyenes matematika korrepetálást, ingyenes gépjármű bérlést bizonyos akciók keretein belül, vagy akár üzleti coaching tanácsadást ajánlott fel, ahol a vállalat csapata egy 2-3 órás tréningen erősítheti a munkamorált.

A másfél év alatt megfigyeltünk egy szezonalitást a felajánlások terén, a téli, de kimondottan a karácsonyi hónapok alatt a felajánlások mértéke 45%-kal nőtt, az egész éves arányhoz képest. December 25 és 31 között mindennap több felajánlást is rögzítettünk, amíg januárban már például csak összesen 4 támogatást mértünk, azonban ez a legtöbb szektorban, különösen a szolgáltatások terén országszerte, gazdaságilag is igaz.

A szezonalitás mértékét a társadalom gazdasági helyzete és szokásai is nagyban befolyásolták, látható egy növekvő és csökkenő tendencia az épp aktuális gazdasági helyzetet követve. Az év eleji hónapokban, január, február és március elején az év végi zárások miatt a vállalatok javarészt kimerítették a támogatási kereteiket, a magánszemélyek pedig a karácsonyi időszak után más prioritásokat élveznek.

Az idén mindösszesen 1 415 982 000 Ft- nyi felajánlás gyűlt össze, ami csekély 12%- a a tavaly óta indult mérésnek. A tavaszi időszak azonban egy lassú, de újra beinduló folyamatot hoz, ám másfél év elteltével, és a vakcinák megjelenésével ez a folyamat egyre lassulni látszik. Nyilván, reméljük, hogy nem is lesz több felajánlásra szükség!

További részletekért és az interjúk megtekintéséért görgess lejjebb oldalunkon.

Támogasd a hazai közösségi finanszírozást – kövesd tevékenységünket, lájkolj, oszd meg, támogasd a kampányokat és fektess be crowdfundingoló vállalkozásokba, amire eddig nem volt lehetőség!

Támogasd Te is a közös jó célokat!

Rögzítsd felajánlásodat!

#FELAJÁNLÁSOK

Böngészd a felajánlások listáját!
#együttsikerül

 

null

#CROWD CAPITAL

A Felajánlásmérő a közösségi felajánlásokat, a közösségi vagy társadalmi tőkét, azaz a crowd capitalt méri. Vagyis mindenki azt adja be a közösbe, amije van, amivel valahogy a közösségnek segíthet.

Bízunk benne, hogy az indikátor és kommunikációja jelentősen hozzájárul a reagálási és alkalmazkodási képességünk aktivizálásához!

#PÉLDÁK

Egész biztos, hogy az utóbbi időszakban számos felajánlással találkoztál Te is a közösségi médiában vagy valamelyik hírportálon. De milyen jellegű felajánlásokról van szó? Miket jelenítünk meg a Felajánlásmérőben? Lehet akár ingyenes online múzeumlátogatás, felajánlott laptop, elengedett jutalék, ingyenes felhasználási lehetőség, vagy éppen az otthoni tanulást segítő applikáció – mindezek piaci értéke megjelenik a Felajánlásmérő grafikonján.

A nagyszerű magyar kezdeményezésekről és felajánlásokról már a magyar (például a Roadster oldalán) és a világsajtó (többek között a The New York Times) is beszámolt.

#MÓDSZERTAN

Hogyan számoljuk a Felajánlásmérőt?

  • A Tőkeportál az online hírekből folyamatosan építi az adatbázist.
  • Az e célra kialakított felületen keresztül bárki beírhatja az általa vagy más által felajánlott szolgáltatást.
  • A Tőkeportál e célra kialakított eljárásrendje szerint validálja, értékeli, illetve megbecsüli a beérkezett információkat. Eközben felvesszük a kezdeményezővel a kapcsolatot, hogy az adatokat egyeztessük.
  • Az adatokat elemezzük, közzétesszük, és kommunikáljuk. A módszertant folyamatosan fejlesztjük.

#FELAJÁNLÁSMÉRŐ HÍREK ÉS INTERJÚK

#CSATLAKOZZ

Te is bejegyezheted felajánlásodat vagy más felajánlását!

Csak add meg a helyzet enyhítését szolgáló üzleti vagy társadalmi felajánlásod részleteit, és annak tényleges vagy becsült piaci értékét. Az általad felajánlott crowd capital értéke másnap már meg is jelenik Felajánlásmérőn.
Ha további részletek érdekelnek, ha részt vennél a munkában, írj nekünk a felajanlasmero@tokeportal.hu-ra.