#KÖZÖSSÉGI KAMPÁNY

Közösségi kampány indítás

#1

Kapcsolatfelvétel

Jelentkezz egy valós piaci igényt kielégítő vagy hiánypótló vállalkozás pár mondatos leírásával és a keresett tőke nagyságának leírásával a hello@tokeportal.com e-mail címen.

#3

Kampányelőkészítés és validáció

A Tőkeportál szakértő csapata és mentorai segítséget nyújtanak a kampánydokumentáció összeállításában és a kommunikációs stratégia kidolgozásában. Nézd meg a kampányokat, mert már azok is jó példával szolgálhatnak. Javasoljuk azt is, hogy egy minimális befektetéssel próbáld ki a folyamatot.

A Tőkeportál videopitchen vagy személyes prezentáció során értékeli a vállalkozást és a tőkeigényt (scoring). A Tőkeportál egy 3-6 héten át tartó egyeztetés során jogi és üzleti szempontból validálja a term sheet-et. Ezen időszakot az online kommunikáció felépítésére is érdemes kihasználni. Ekkor elkészülhet a 2-3 perces videó is. A kampány-előkészítés költségeire 300-500 ezer forintot szánj.

#4

Kampányindítás

Ha a Kampánydokumentáció megfelelő, elindíthatod a kampányt, amely 45-60 napig tart. Folyamatosan kommunikálj a közösséggel az online fórumunkon és folyamatosan toborozz befektetőket.

#5

A tőkecél elérése után

Ha sikeresen összegyűjtötted a céltőkét, a sikerdíj levonása után a Tőkeportál közreműködik a részvény-keletkeztetésben, a befektetők értékpapírszámláján megjelenik a részvény. A Tőkeportál monitorozza, számon kéri az üzleti terv teljesítését. Ugyanez lesz a feladata a befektetőket képviselő vezető befektetőnek vagy az e célra delegált szakértőnek is.

#KAMPÁNY

Hogyan indíts kampányt

2/a. Ki indíthat Kampányt a Tőkeportálon és hogyan lesz az sikeres?

Magánszemélyek, vállalkozások és intézmények is jelezhetik kampányindítási szándékukat a Tőkeportál felé, de befektetéscélú Kampányt csak részvénytársaság indíthat, mert jogszabályi előírás, hogy egy vállalkozás csak forgalomképes (átruházható) értékpapír ellenében fogadhat el befektetést, és ennek a részvénytársaság felel meg. Önmagában e célra megfelelő lehet a „minta szerinti” egyszerű zrt. amibe sikeres kampány esetén bekerül az a szellemi…

Részletek

Kampány indítása

Ahhoz, hogy a kampányt ténylegesen létre tudd hozni az oldalon, és el tudd indítani, szükség van a profilod validálására. Ezt a profil menüben, személyes okmányaid feltöltésével tudod megtenni. Validálás után jogosulttá válsz a kampány feltöltésére. A kampányod előnézetét, a kampány indítása előtt már megoszthatod partnereiddel, lehetséges befektetőkkel, és tőlük visszajelzéseket gyűjthetsz. Miután beküldted a Tőkeportálon…

Részletek

Felkészülés a kampányindításra: a validálás és a felülvizsgálat során szükséges dokumentumok, és a költségek

A kampányindítási ötletedet beküldheted a hello@tokeportal.com címre, illetve az ezen a linken elérhető dokumentumok kitöltésével tudsz hozzánk jelentkezni. Ezután felvesszük Veled a kapcsolatot egy online beszélgetés formájában. A kapcsolatfelvétel után egy ügyfélmenedzsert kapsz magad mellé, aki végigvezet a kampányfelülvizsgálati, validálási folyamaton. A Kampánydokumentáció két nyelven készül el és ezen elemekből áll: Pénzügyi terv (5 éves, xls-ben)…

Részletek

2/d. Mekkora tőkét lehet bevonni közösségi finanszírozásban?

A részvénycélú közösségi finanszírozási kampányokkal jelen szócikk írásakor jellemzően 30-200 millió forint tőkét lehet gyűjteni, de jogszabály alapján maximum évente összesen 1 millió eurót. Ez a küszöb az ECSPR engedély megszerzését követően évi 5 millió euróra emelkedik. S hogy mekkora tőkére van a vállalkozásnak szüksége, azt a finanszírozási stratégiáján túl (amely jelenthet egy erre alkalmas…

Részletek

2/h. A Kampány szakaszai: az előregisztráció, a zárt szakasz, a nyílt szakasz és a zárás

Alapelv, hogy minél több potenciális befektetőt ér el a Kampány kommunikációja, annál nagyobb eséllyel indul jól be a kampánya, és a növekvő befektetői létszám egyre több befektetőt hoz, egyre nagyobb bizalmat is kelt. A közösségi finanszírozás az online kommunikáción keresztüli tőkebevonás. Ugyanakkor, a széleskörű kommunikáció során csak figyelemfelkeltés történik; a befektetési ajánlatot csak a befektetői…

Részletek

2/c. Hogyan lehet sikerre vinni a Kampányt?

Szorgalommal és kitartással. A piaci validáció, a product-market fit, tehát a jó ötlet szükséges, de nem elégséges feltétele a Kampány, majd a vállalkozás sikerre vitelének. Bár a közösségi finanszírozási kampány nem igényel rendkívüli munkát, mint minden kampányban, vannak mélypontok, újragondolandó döntések, kommunikációs kihívások. Ezekhez újra és újra erőt kell venni. A hitelesség a legfontosabb, amit…

Részletek

2/b. Mik a jellemzői a sikeres Kampánygazdának?

Elszánt csapat. Az indítson kampányt, az gondolkozzon kampányindításban, aki igazán létre akarja hozni az elképzelését, és ezért tűzön-vízen keresztül viszi az elképzelését. A feltételeket nem elvárja, hanem megteremti. Ne vállalkozzon, ne mondja magát alapítónak, startuppernek az, aki magáról sem hiszi el, hogy tűzön-vízen keresztül sikerre viszi vállalkozását. Múltbeli teljesítmény (traction, validation): Az üzleti modellbe történő…

Részletek

2/e. Hogyan kell felkészülni a Kampányindításra?

A kampányindítási javaslatot a leendő Kampánygazda (azaz az alapító, aki a vállalkozását képviseli) küldheti be a hello@tokeportal.com címre, illetve az ezen a linken elérhető dokumentumok, a titoktartási nyilatkozat (NDA) és a rövid kérdőív kitöltésével. A kapcsolatfelvétel után egy ügyfélmenedzser végigvezeti a Kampánygazdát a kampányfelülvizsgálati, validálási folyamaton. Ennek első eleme a Kampányindítási és Együttműködési Megállapodás aláírása,…

Részletek

2/i. Mit jelent a sikeres illetve a sikertelen közösségi finanszírozási kampány a Tőkeportálon?

A befektetéscélú kampányok esetében csak a minimális tőkecélt elérő kampányok juthatnak hozzá a kampányukra beérkezett összeghez. Lehetséges, sőt ajánlott a tőkecél sávos meghatározása, minimum-maximum sávban. Ez esetben a minimális tőkecél elérésekor a Kampány sikeresnek minősül. Miközben alacsony célt sem érdemes megcélozni, mert könnyen lehet, hogy hamarosan újabb bevonásokra lesz szükség, addig a magas, valótlan célokkal…

Részletek

2/f. Mennyibe kerül a Kampányindítás?

A kampányindítással- és lebonyolítással kapcsolatos költségek tipikusan 200,000-600,000 Ft-ot tesznek ki. A Kampányra való felkészülés jellemzően 3-6 hét intenzív munkát jelent a Kampánygazda és csapata részéről. Ahogy a díjaknál is írjuk, a sikerdíjat sikeres Kampány esetén, azt követően kell megfizetni, mértéke jelenleg a tőke 6,67%-a. Emellett úgynevezett utódíjakat (carry fee) kell kifizetni egy előre meghatározott…

Részletek

2/g. Mit kell tudni a cégértékelésről?

A tőke árát tekintve, mint minden kockázatitőke-befektetés esetén, két fontos információt kell kimunkálni, és a leendő befektetőknek az indikatív Befektetési Feltételekben közzétenni: az egyik a befektetés előtti (pre-money) cégérték, a másik pedig az elvárt hozam. Az üzletrész-árazás, pre-money érték meghatározás: a részvénycélú közösségi finanszírozás során jellemzően kis- illetve töredék részesedéseket ajánlanak fel – a Kampánygazda…

Részletek

2/j. Mi az a Mentorplatform, és ki lehet Mentor?

A Mentorplatform a Tőkeportál egyik almárkája, szolgáltatása, ami azt az igényt szolgálja ki, hogy a tőkebevonásra készülő projektek befektetésre alkalmas vállalkozásokká fejlődjenek.  vállalkozás elindítása és felépítése nem egyszerű feladat.  Ebben segítenek a Mentorok. Mentornak jelentkezhet az a személy, akinek valódi saját tapasztalata van kezdő vállalkozások sikerre vitelében, bukásában, alapítóként vagy partnerként, és havi minimum két…

Részletek