#KÖZÖSSÉGI KAMPÁNY

Közösségi kampány indítás

#1

Kapcsolatfelvétel

Jelentkezz egy valós piaci igényt kielégítő vagy hiánypótló vállalkozás pár mondatos leírásával és a keresett tőke nagyságának leírásával a hello@tokeportal.hu e-mail címen.

#3

Kampányelőkészítés és validáció

A Tőkeportál szakértő csapata és mentorai segítséget nyújtanak a kampánydokumentáció összeállításában és a kommunikációs stratégia kidolgozásában. Nézd meg a kampányokat, mert már azok is jó példával szolgálhatnak. Javasoljuk azt is, hogy egy minimális befektetéssel próbáld ki a folyamatot.

A Tőkeportál videopitchen vagy személyes prezentáció során értékeli a vállalkozást és a tőkeigényt (scoring). A Tőkeportál egy 3-6 héten át tartó egyeztetés során jogi és üzleti szempontból validálja a term sheet-et. Ezen időszakot az online kommunikáció felépítésére is érdemes kihasználni. Ekkor elkészülhet a 2-3 perces videó is. A kampány-előkészítés költségeire 300-500 ezer forintot szánj.

#4

Kampányindítás

Ha a Kampánydokumentáció megfelelő, elindíthatod a kampányt, amely 45-60 napig tart. Folyamatosan kommunikálj a közösséggel az online fórumunkon és folyamatosan toborozz befektetőket.

#5

A tőkecél elérése után

Ha sikeresen összegyűjtötted a céltőkét, a sikerdíj levonása után a Tőkeportál közreműködik a részvény-keletkeztetésben, a befektetők értékpapírszámláján megjelenik a részvény. A Tőkeportál monitorozza, számon kéri az üzleti terv teljesítését. Ugyanez lesz a feladata a befektetőket képviselő vezető befektetőnek vagy az e célra delegált szakértőnek is.

#KAMPÁNY

Hogyan indíts kampányt

Ki indíthat kampányt a portálon?

Magánszemélyek és intézmények is jelezhetik kampányindítási szándékukat a Tőkeportál felé. Ha a kampány indításának pillanatában nem rendelkezel zárt-körű részvénytársasággal, sikeres kampány esetén Zrt.-vé kell alakítanod vállalkozásodat, vagy alapítanod egyet, ugyanis ez a részvény-keletkeztetés szempontjából kulcsfontosságú.

Részletek

Kampányindítás előtt

A kampányodat a Tőkeportál szakértői csapata fogja megvizsgálni még az indítás előtt. Ezért mielőtt feltöltenéd az oldalra, előbb érdemes felvenni velünk a kapcsolatot. A kapcsolatfelvétel után egy ügyfélmenedzsert kapsz magad mellé, aki végigvezet a kampány validálási folyamaton és segít megszervezni az első személyes, vagy videókonferenciás találkozót a Tőkeportál csapatával.

Részletek

A kampány szakaszai: az előregisztráció, a zárt szakasz és a nyílt szakasz

Amikor a Kampányra való felkészülés előrehaladt, érdemes egy hírlevél-feliratkoztatásra irányuló kampányt indítani a potenciális befektetők számára. Ezt előregisztrációnak hívjuk. Alapelv, hogy minél több befektetőt szerez a Kampány már az elején, az annál nagyobb érdeklődést kelt, és ezzel ezt az érdeklődést fel lehet kelteni. A kampány létrehozásakor lehetőséged van kampányod zártkörű indítását kérni, így csak azok…

Részletek

A Tőkeportál szolgáltatásai

Inkubációs tevékenységünk és mentorprogramunk lehetővé teszi, hogy a Kampánydokumentumok elkészítésében a Kampánygazdák jelentős segítséget kapjanak, és szakmai mentoraink és befektetői körünk a Kampány indítását megelőzően adjon visszajelzést a Kampánygazdának. Számos esetben kötöttünk össze Kampánygazdákat gyártókkal, forgalmazókkal is. Emellett üzletfejlesztésben és kommunikációban is segítünk.  Eseményeinken bemutatjuk a Kampánygazdák működését, a Kampányuk célját, online kommunikációval pedig segítünk…

Részletek

Mekkora összeget gyűjthetsz a Tőkeportálon?

A részvénycélú közösségi finanszírozási kampányokkal jellemzően 30-300 millió forint tőkét lehet gyűjteni. A kampány indítása előtt, az üzleti tervezés szakaszában kell megtervezni, hogy mekkora tőke mellett tudod a vállalkozásodat a leghatékonyabban finanszírozni és növekedési pályára állítani, és ezen tőke ellenében mekkora részesedést adsz az új befektetőknek. A tőke felhasználását az üzleti tervben kell megjelölni. A…

Részletek

Kampány indítása

Ahhoz, hogy a kampányt ténylegesen létre tudd hozni az oldalon, és el tudd indítani, szükség van a profilod validálására. Ezt a profil menüben, személyes okmányaid feltöltésével tudod megtenni. Validálás után jogosulttá válsz a kampány feltöltésére. A kampányod előnézetét, a kampány indítása előtt már megoszthatod partnereiddel, lehetséges befektetőkkel, és tőlük visszajelzéseket gyűjthetsz. Miután beküldted a Tőkeportálon…

Részletek

Tizenkét lépés a sikeres befektetési célú közösségi finanszírozási kampányhoz

Legyen meglévő terméked vagy szolgáltatásod (MVP), amit fejleszteni akarsz, vagy jelentős közönséged és nagyon értsen a csapatod ahhoz, amit meg akartok valósítani. Ha az üzleti modelled B2C, ha ismert vagy a magyar piacon, akkor várhatóan egyszerűbb lesz a dolgod; két hónap felkészüléssel akkor is számolj. De B2B vállalkozások is tudnak sikeresen részvénycélú kampányt indítani. Keress…

Részletek

Milyen vállalkozás / üzleti modell alkalmas közösségi finanszírozásra és milyen esetben lehet ez a legelőnyösebb tőkebevonási forma?

Magánszemélyek és intézmények is jelezhetik kampányindítási szándékukat a Tőkeportál felé. Kampánygazdának a kampányt indító magánszemélyt vagy intézményt, később pedig a Zrt-t nevezzük. Jelenleg csak bejegyzett zártkörű részvénytársaság indíthat kampányt, de e célra megfelelő lehet a „minta szerinti” egyszerű zrt., amibe sikeres kampány esetén kerül át az a szolgáltatás, termék, amire a tőkét gyűjti a kampány.…

Részletek

A felkészülés a kampányindításra: a validálás és a felülvizsgálat során szükséges dokumentumok, és a költségek

A kampányindítási ötletedet beküldheted a hello@tokeportal.hu címre, illetve az ezen a linken elérhető dokumentumok kitöltésével: https://tokeportal.hu/kozossegi-finanszirozasi-kampany-inditas-elozetes-igenyfelmeres/. Ezután felvesszük Veled a kapcsolatot egy online beszélgetés formájában. A kapcsolatfelvétel után egy ügyfélmenedzsert kapsz magad mellé, aki végigvezet a kampányfelülvizsgálati, validálási folyamaton. A Kampánydokumentáció két nyelven készül el és ezen elemekből áll: Pénzügyi terv (5 éves, xls-ben) és…

Részletek