- Elszánt csapat. Az indítson kampányt, az gondolkozzon kampányindításban, aki igazán létre akarja hozni az elképzelését, és ezért tűzön-vízen keresztül viszi az elképzelését. A feltételeket nem elvárja, hanem megteremti. Ne vállalkozzon, ne mondja magát alapítónak, startuppernek az, aki magáról sem hiszi el, hogy tűzön-vízen keresztül sikerre viszi vállalkozását.
- Múltbeli teljesítmény (traction, validation): Az üzleti modellbe történő befektetés akkor vonzó, ha már látszik, hogy van rá piaci igény, hogy a vállalkozásnak már vannak ügyfelei, eladásai, követői, ez jellemzően min. 1 éves működést feltételez. De vannak erre ellenpéldák is, amikor az ötlet, a csapat, a követők tábora, a médiafigyelem, szakmai hírnév akkora, hogy az validálja a termék létjogosultságát. E felsorolt esetben jellemzően magasabb részesedést (azaz alacsonyabb árat) kell kínálni a befektetőknek.
- Fenntarthatóan nyereséges, skálázható növekedésre képes üzleti modell, növekedés és/vagy impact: sokszor mondják, hogy csak a nagy növekedést felmutató, technológiai történetek érdekesek a közösségi befektetőknek. Egyre több azonban a környezeti/társadalmi hatást célzó, valamint az élelmiszeripari kampány is. Jellemzően a végfelhasználót célzó, B2C kampányok lesznek könnyen sikeresek, de épp a részvénycélú befektetések esetén figyelhető meg egyre több B2B üzleti modell is.
- Online jelenlét/beágyazottság, közösség bevonása, helyi befektetők. A részvénycélú közösségi finanszírozásban a befektetések nagy része a kampánygazda vállalkozás néhány száz kilométeres körzetéből érkezik. Az online kommunikáción kívül a személyes jelenlét, a bekapcsolódás a helyi ökoszisztémába különösen fontos. A közösségi finanszírozást nem véletlenül mondják a közösségi médián keresztül bevont tőkének, s e közösséget fel kell tudni építeni. A nagy követőszámmal és aktív felhasználókkal bíró kampányok sikere sokkal valószínűbb, mint az alacsony aktivitással bíró vállalkozásoké.
- Befektetési struktúra, forrásszerkezet: részvénycélú közösségi finanszírozásban több kombinált struktúra is sikeres lehet: a kampányokban bevont tőke mellé gyakran párosul a közvetlen, nagyobb összegű vezető befektetői tőke bevonása, hitelfelvétel, pályázati pénz is. Számos sikertörténet a hatékony forrásszerkezet és kommunikációs előnyök kombinálására építette tőkebevonását.
- A cég teljesítményével erősen korreláló jövedelmezőségi struktúra, és a részvényopciós programmal jól motivált csapat és a tanácsadók. Az alapítókat addig, amíg a cég bevételei elmaradnak a kiadásaitól, azaz negatív a cash flow, addig a „piacinál” alacsonyabb bér jellemzi, ugyanakkor ezt kompenzáálja a tulajdonrész birtoklásának felértékelődése, ami egy hosszú távú gondolkodást biztosít hiszen csak hosszú távon lesz abból nyereségük, de addig árbevétel-alapon bónuszok révén is tudnak pénzt keresni.