4 jellemzője van a sikeres kampánygazda vállalkozásoknak. Ezeknek nem kell egyszerre fennállniuk, de fel kell készülni ezen szempontoknak való megfelelésre.
- múltbeli teljesítmény (traction, validation): Ritkán tud teljesen kezdő vállalkozás tőkét gyűjteni. Teljesen kezdő projektet érdemes támogatási vagy előfinanszírozási kampánnyal validálni. Az üzleti modellbe történő befektetés akkor vonzó, ha már látszik, hogy van rá piaci igény, hogy a vállalkozásnak már vannak ügyfelei, eladásai, követői, ez jellemzően 1 éves működést feltételez. De vannak erre ellenpéldák is, amikor az ötlet, a csapat, a követők tábora, a médiafigyelem, szakmai hírnév akkora, hogy az validálja a termék létjogosultságát. Ilyen esetben jellemzően magasabb részesedést (azaz alacsonyabb árat) kell kínálni a befektetőknek.
- üzleti modell, növekedés és/vagy impact: sokszor mondják, hogy csak a nagy növekedést felmutató, technológiai történetek érdekesek a közösségi befektetőknek. Egyre több azonban a környezeti/társadalmi hatást célzó, valamint az élelmiszeripari kampány is. Jellemzően a végfelhasználót célzó, B2C kampányok lesznek könnyen sikeresek, de épp a részvénycélú befektetések esetén figyelhető meg egyre több B2B üzleti modell is.
- jelenlét/beágyazottság, közösség bevonása, helyi befektetők. A részvénycélú közösségi finanszírozásban a befektetések nagy része a kampánygazda vállalkozás néhány száz kilométeres körzetéből érkezik. Az online kommunikáción kívül a személyes jelenlét, a bekapcsolódás a helyi ökoszisztémába különösen fontos. A közösségi finanszírozást nem véletlenül mondják a közösségi médián keresztül bevont tőkének, s e közösséget fel kell tudni építeni. A nagy követőszámmal és aktív felhasználókkal bíró kampányok sikere sokkal valószínűbb, mint az alacsony aktivitással bíró vállalkozásoké.
- befektetési struktúra, forrásszerkezet: részvénycélú közösségi finanszírozásban több kombinált struktúra is sikeres lehet: a kampányokban bevont tőke mellé gyakran párosul a közvetlen, nagyobb összegű vezető befektetői tőke bevonása, hitelfelvétel, pályázati pénz is. Számos sikertörténet a hatékony forrásszerkezet és kommunikációs előnyök kombinálására építette tőkebevonását.