A részvénycélú közösségi finanszírozási kampányokkal jelen szócikk írásakor jellemzően 30-200 millió forint tőkét lehet gyűjteni, de jogszabály alapján maximum évente összesen 1 millió eurót. Ez a küszöb az ECSPR engedély megszerzését követően évi 5 millió euróra emelkedik.
S hogy mekkora tőkére van a vállalkozásnak szüksége, azt a finanszírozási stratégiáján túl (amely jelenthet egy erre alkalmas vállalkozás esetében egy tudatos mix kialakítását is akár intézményi tőke, hitel és crowd tőkéből) a Kampány indítása előtt, az üzleti tervezés szakaszában kell megtervezni, a Tőkeportál által felülvizsgált pénzügyi tervezési módszerek segítségével. Ebben a Tőkeportál kampánymenedzsere és a Mentorok is segítenek. Azt kell tehát megállapítani, hogy mekkora tőkebevonás mellett tud a vállalkozás a leghatékonyabban növekedési pályára állítani, és ezen tőke ellenében mekkora részesedést ad az új befektetőknek. A tőke felhasználását az üzleti tervben kell megjelölni. A hazai korai fázisú vállalkozások esetében az fenti nagyságrendű tőke egy technológiai startup esetén a piacralépésig elégséges lehet, és elég hosszú runwayt kell, hogy biztosítson ahhoz, hogy már legalább fenntartható, cash-flow pozitívvá váljon a vállalkozás, úgy, hogy ha még nem is lesz nyereséges, de minimum a következő befektetési kör megszervezésére elég időt adjon. A befektetők nem fizetésekre adnak pénzt (természetesen arra is), de az az alapvető koncepció, hogy az alapítók addig, amíg a bevételek nem fedezik az ő esetleg magas fizetésüket, a tőkét az üzletfejlesztésre fordítják, és a burn rate-t alacsonyan tartják. (Runway: a tőkével/biztos bevételekkel fedezett hónapok száma. Burn rate: a mindenképp fizetendő havi költségek összesen.)
A pénzügyi-üzleti terv elkészítése az egyik első dokumentum, a Kampánydokumentáció többi részét a következő szócikkben mutatjuk be.