#TŐKEPORTÁL BLOG
Eddz egészségesen a Smart Infratrainer és a Zerofat Technology™ segítségével!
A Smart Infratrainer nem csupán egy hatékony fitneszgép. A Zerofat Technology™ komplex rendszernek köszönhetően teljeskörű megoldást nyújt az egészséges életmód és a fogyás iránt elkötelezettek számára. A vállalkozás most részvénycélú közösségi finanszírozással építi tovább sikertörténetét. Ennek kapcsán Deák Csaba alapítóval és Sándorfi Zoltán vezérigazgatóval beszélgettünk.
Deák Csaba: Agronómusnak készültem, de a rendszerváltás idején elég bizonytalan volt, hogy mi lesz a mezőgazdasággal. Viszont megnyíltak más lehetőségek: lehetett utazni, de akár bármilyen vállalkozásba is lehetett kezdeni, ami azelőtt nehézkes volt. Két-három évet utazgatással töltöttem, körbejártam Európát, Franciaországtól Görögországig, ahol hosszabb időt töltöttem. Ez idő alatt sok újdonsággal találkoztam, izgalmas időszak volt.
Csaba: Szalonikiben bérletet váltottam egy gymbe, ahol a tulaj kiemelten odafigyelt a hölgyvendégekre is. Ez abban az időben itthon még nem volt „divat”. A hazai konditermek jóformán csak a férfiakra koncentráltak. A vendégek aránya és a szolgáltatás összetétele, minősége feltűnően más volt Görögországban, ami nekem nagyon megtetszett. Ezzel akkoriban még nem kezdtem semmit, de az információ már megvolt. Úgy gondoltam, hogy ha majd hazatérek, akkor én is nyitok egy hasonló edzőtermet. Azt már ekkor biztosan eldöntöttem, hogy vállalkozó leszek. A sport pedig mindig is része volt az életemnek, a nyolcvanas évek közepe óta kiemelten foglalkoztam testépítéssel. Szóval ezt a területet izgalmasnak találtam.
Deák Csaba, az Infratrainer alapítója. Forrás: Infratrainer Magyarország
Csaba: Miután hazatértem, mégsem a fitnesz irányban kezdtem vállalkozni, hanem az akkoriban gombamód nyíló szoláriumstúdiók felé fordultam. Indulásnak egyszerűbbnek tűnt, nagyon népszerű volt. A szoláriumstúdiók után, vagy inkább azzal egyidőben a figyelmem az alakformálás irányába terelődött. Ennek két oka is volt. Egyrészt láttam az üzleteinkbe járó hölgyvendégek súlyproblémáit – néha viccesen meg is jegyezték, hogy kellene egy szoligép, ami nemcsak barnít, de fogyaszt is. Tudták rólam, hogy edzőterembe járok, és már segítettem barátoknak, ismerősöknek elérni a céljukat. Nem személyi edző voltam (akkoriban még nem is volt ilyen szerintem), inkább csak hobbiból csináltam. Másrészt a szoláriummal kapcsolatban jártam nemzetközi kiállításokra, ahol megjelentek az alakformálást segítő berendezések is. Ezek között voltak teljesen értelmetlen gépek, de akadt köztük használható is. Egy olaszországi kiállítás alkalmával aztán felfigyeltem egy „csodagépre”, ami ugyan nem volt jó konstrukció, de ötletadónak bizonyult. Hazafelé elhatároztam, hogy létrehozok egy olyan gépet, ami valóban használható és mentes mindenféle sallangtól. Nagy divat volt akkoriban olyan gépeket bemutatni, amelyek a gyártó szerint mindenre jók. „Ami mindenre jó, az valójában semmire sem jó” – szokták mondani.
Csaba: Saját tőkéből indultam, nem lehetett tudni, meddig sikerül elérnünk. Magam köré gyűjtöttem néhány szakembert, akikkel sikerült megcsinálnunk a prototípust. Ez még nem a most ismert forma volt, de jól funkcionált, ami lendületet adott. Készült még öt darab ezekből a korai Infratrainerekből, amikhez tesztkörnyezetet alakítottunk ki az ország több pontján, de a fő bázis Pécs maradt. Rengeteg tesztalannyal dolgoztunk együtt, főleg a pécsi üzletünkben. Az itt szerzett tapasztalatok alapján fejlesztettük tovább az eszközt.
Csaba: Az egyik első nagy siker egy pécsi nővérke esete volt, aki 18 kilótól szabadult meg három hónap alatt. De mindenkitől pozitívak voltak a visszajelzések. Amivel nem számoltunk, de kellemes meglepetésként ért minket, az a bőrszépülés. Kozmetikusok is megerősítették, hogy jól érzékelik a vendégeink: megtisztult, megszépült a bőrük az edzések hatására, ami a fokozott izzadásnak volt köszönhető. Ahogy ennek híre ment, megjelentek az olyan vendégek is, akik nem kimondottan fogyni szerettek volna, inkább egészségmegőrző, szépítő eszközként tekintettek az Infratrainerre. A hosszabb teszteken résztvevők azt is megfigyelték magukon, hogy a második hónapban már sokkal energikusabbnak érezték magukat, és a napi rutinjuk is pozitívan változott. Ezek a visszajelzések egyértelműsítették számomra, hogy jó irányba haladunk. A berendezés azonban még messze volt attól, hogy piacképes legyen. Kellett egy jó formaterv, amit megtölthettünk tartalommal. Ekkor találkoztam Vida Márkkal, aki megrajzolta és megtervezte a jelenlegi Infratrainert. Ez már sorozatgyárthatóság szempontjából is megfelelt az elvárásoknak, így jöhetett a piacra lépés. Elsőkent a magyar piacot céloztuk meg, de már az elejétől kezdve „nagyban” gondolkodtunk: a fő cél az USA piac volt.
Az első és a jelenlegi Infratrainer gép. Forrás: Infratrainer.
Csaba: Négy év piaci jelenlét után a sors összehozott minket Pongrácz Ferenc úrral, aki épp akkor került a Tungsramhoz, innovációs igazgatóként. Hamar megtaláltuk a közös hangot, az együttműködés eredménye lett a közös zártkörűen működő részvénytársaság is. Közös célunk, hogy minden olyan országba eljuttassuk az Infratrainert, ahol kereslet kínálkozik rá.
Csaba: Az Infratrainerben még rengeteg lehetőség rejtőzik, ennek az első állomása a köré fejlesztett Zerofat Technology™. Hiszem, hogy pár év múlva a jelenlegi nyolc ország helyett nyolcvan országban használják majd megelégedéssel vendégeink az Infratrainert és a kapcsolódó szolgáltatásokat.
Zoltán: Csabával nagyjából két éve, a pécsi szalonjukban találkoztam először. Ekkor még nem a közös üzleti lehetőség miatt kerestem meg: ekkoriban Kanadában éltem, és ottani potenciális forgalmazási lehetőséggel kapcsolatban kerestem meg őt. Már az első találkozásunk alkalmával megragadott az Infratrainer hightech élménye, valamint azt éreztem, hogy ebben aztán van piaci potenciál!
Zoltán: A kanadai évek előtt Dubajban dolgoztam nyolc évig, vállalati pénzügyi vezetőként, majd innen kerültem Észak-Amerikába, ahol az IBM több ágazatánál szintén CFO voltam. A multinacionális közegben eltöltött évek után azonban váltani szerettem volna: olyan lehetőséget kerestem, ahol a piac sokkal direktebben érezhető és nagyobb növekedési potenciállal rendelkezik. Végül a Tungsramon keresztül, a vállalat innovációs törekvéseinek keretében kerültem kapcsolatba a vállalkozással.
Zoltán: Még mindig meg tud lepni, hányféle különböző irányból érdeklődnek a gép, és immár a Zerofat Technology™ komplex rendszer iránt. Jellemző, hogy amint valaki megérti az eszköz működését és használni kezdi, egyszerűen beleszeret.
Az Infratrainer közösségi finanszírozási kampányának videója. Forrás: YouTube.
Zoltán: A Smart Infratrainer továbbfejlesztése a jelenleg is piacon lévő változatnál. Az új verzióban a gép is „fel lett okosítva”, valamint olyan smart eszközökkel lett körülvéve, amellyel a felhasználó már egyedi, személyre szabott edzésprogramban részesül. Ennek része, többek között, a mobil applikáció, mely gyakorlatilag egy virtuális személyi edző és dietetikus is egyben. A modell jelenleg tesztelés fázisában van.
Zoltán: Büszke vagyok arra, hogy egy magyar sikertermékkel alapvetően külföldi piacra készülünk, amit várakozásunk szerint sikerre is visszük. De túl az üzleten, az Infratrainer missziója önmagában is büszkeséggel tölt el: rengeteg emberen tudunk segíteni, aki jelenleg küzd korunk népbetegségével, a túlsúllyal, és ennek mindenféle szövődményével. Az Infratrainer sokaknak nagyszerű megoldás lehet a súlycsökkenés és az egészséges életmód elérésére.
Zoltán: Jelenleg – elsősorban a költséghatékonyság miatt – az eredetileg a hazai piac kiszolgálására összeállt csapat, illetve a Tungsram csapata támogatja a nemzetközi terjeszkedéshez, valamint a közösségi finanszírozási kampányhoz kapcsolódó tevékenységeket. A piaci eredmények növekedésével és a kampány sikerességével párhuzamosan bővíteni fogjuk a csapatunkat a növekedési potenciál maximálása érdekében.
Zoltán: Már jelenleg is vannak külföldi partnereink és nem okoz gondot a kiszolgálásuk. A kampány során szerzett tőkét elsősorban a nemzetközi jelenlét növelésére szeretnénk költeni: minél több kiállításon és szakmai eseményen tervezünk megjelenést, és ezek mentén bővítjük majd a nemzetközi piacunkat. Biztos vagyok benne, hogy a potenciális partnerek, akik látják ennek a missziónak a fontosságát, ránk fognak találni. Rövidtávon Nyugat-Európa és Közel-Kelet a cél, majd középtávon az Egyesült Államok.
Zoltán: Én két olyan jellemzőt emelnék ki, amire semmilyen más tőkefinanszírozási formában – legyen szó akár banki kölcsönről vagy kockázati tőkéről – nincs lehetőség. Mivel az Infratrainer már így is jelentős rajongó- és felhasználói bázissal rendelkezik, a közösségi finanszírozási kampány megadja számukra és számunkra a lehetőséget, hogy ők felhasználóból, ügyfélből befektetővé, társtulajdonossá váljanak. Vagyis ők is a sikereink részesévé válhatnak. Emellett fontos szempont volt az újabb piaci validáció, kiegészítve immár a Zerofat Technology™ rendszerrel is.
Sándorfi Zoltán vezérigazgató befektetői pitch-e a Tőkeportál 2020. február 10-i eseményén. Forrás: YouTube.
Zoltán: A célcsoportunkat várakozásaink szerint kevésbé fogja érinteni a járványok okozta válság, és újult erővel fogják az immunrendszer fenntartását és a fittség növelését segítő eszközöket igénybe venni. Várakozásaink szerint amikorra ez az igény tömegessé válik, az Infratrainer felkészülten fogja várni a vendégkörét. A járványveszély elmúltával szeretnénk bővíteni a termék és a szolgáltatás elérhetőségét is, így eldöntöttük, hogy a gép akár otthonra is megvásárolható lesz, ill. előre hozzuk a bérleti konstrukció bevezetését, az előrendeléseket megkönnyítjük és kedvezményekkel támogatjuk.
A Smart Infratrainer részvénycélú közösségi finanszírozási kampányának előregisztrációja már elindult. Légy a történetük részese, fektess vállalkozásukba! Regisztrálj előzetesen most a befektetési kampány elsőbbségi hozzáféréséért!