A kampányindítási javaslatot a leendő Kampánygazda (azaz az alapító, aki a vállalkozását képviseli) küldheti be a hello@tokeportal.com címre, illetve az ezen a linken elérhető dokumentumok, a titoktartási nyilatkozat (NDA) és a rövid kérdőív kitöltésével. A kapcsolatfelvétel után egy ügyfélmenedzser végigvezeti a Kampánygazdát a kampányfelülvizsgálati, validálási folyamaton. Ennek első eleme a Kampányindítási és Együttműködési Megállapodás aláírása, amely tartalmazza az alapvetően sikerdíjas díjazást és az együttműködés részleteit.
A Kampányt a Kampánygazda indítja, az ő általa közölt adatokat közli a Tőkeportál, azok felülvizsgálatát követően. A Felülvizsgálat nem jelent bizonyítási eljárást, hanem az iparági jó gyakorlat szerinti üzleti logikai áttekintést, és a legfontosabb dokumentumok bekérését jelenti. Ugyanakkor, sikeres Kampány esetén, a Kampányzárást követően kerül sor az üzleti és a jogi auditra, amiben a Kampánygazda által a Kampányban tett ígéretek, tervek megvalósíthatóságát auditálja egy vagy több erre kijelölt szakértő és jogász. Ha ekkor derül fény olyan tényállásra, amely a Kampányban tett ígéretek megvalósítását alapvetően akadályozza, vagy kockáztatja, vagy olyan tényre, ami miatt a Kampányt akár el sem indíthatta volna a Kampánygazda, akkor a Tőkeportál nem járul hozzá a letétbe helyezett tőke felszabadításához és felhasználásához, hanem arra kötelezi a Kampánygazdát, hogy azt a befektetőknek haladéktalanul visszautalja. Ezt a döntést a Tőkeportál a befektetőknek kommunikálja.
A Kampány dinamikájának fenntartása, a beérkező kérdések megválaszolása a Kampánygazda feladata, amiben természetesen támogatja a Tőkeportál.
A Kampányra való felkészülés jellemzően 3-6 hét intenzív munkát, a Kampány sikeres levezetése, a kommunikációs feladatok heti 5-6 óra munkaórát vesznek igénybe. A felkészülés, a rendelkezésre állás biztosítása a Kampánygazda, az alapítók kötelessége és feladata.
A Tőkeportál mentorcsapata a Mentorplatform révén rendelkezésre áll, s rajtuk kívül inkubátorház, akcelerátor is felkészíthet a kampányra.
A Kampánydokumentáció, amely a Kampány zárása után is elérhető a weboldalon a Befektetői profillal rendelkező felhasználók számára, két nyelven készül el és ezen elemekből áll:
- Pénzügyi terv (5 éves, xls-ben) és annak szöveges összefoglalója
- Egy oldalas összefoglaló (one pager), amely már tartalmazza az előzetes cégértéket és a bevonni kívánt tőke nagyságát, továbbá bemutatja az üzleti modellt és az alapítókat,
- A befektetési lehetőséget részletesen bemutató prezentáció, a 15-25 slide-ot tartalmazó igényesen kivitelezett pitch deck)
- 3-5 perces pitch videó magyar és angol felirattal, ahol az alapító el is mondja, amit a deckben és a one pagerben összefoglalt.
- Befektetési feltételek (term sheet), illetve az ECSPR szerinti KIIS (lásd a term sheetet részletező szócikket)
A Tőkeportál kialakította az ajánlott sablonjait mindegyik formátumra.
Ahogy itt több szócikkben is kifejtjük a részleteket, egy Kampány bármelyik platformon csak gondos előkészület után lehet sikeres, és mindig a Kampánygazda feladata, felelőssége hogy erre fókuszálva, projektszemléletben, agilisen, motiváltan hajtsa végre a kampányát.
A felkészülés inspirációjaként, célszerű hasonló kampányokat keresni és megnézni, hogy hasonló szegmensben, hasonló fázisban, mennyi tőkét, milyen kommunikációs stratégiával, milyen árazáson és feltételekkel tudtak bevonni. A Tőkeportál platformján is minden lezárt kampány látható, amelyek példájából tanulni lehet, illetve akiktől lehet tanácsot kérni. Ezt peer group elemzésnek hívjuk, amiben a Tőkeportál is segít. A világ számos platformján címszó-kereséssel gyors eredmény érhető el, és érdemes megvizsgálni, hogy a legszimpatikusabb kampányok milyen közösségi média aktivitást mutattak a kampány előtt, és alatt. Mentor, tanácsadó igénybevétele ajánlott, akikkel startup árazással, sikerdíj ellenében lehet együttműködni.