Bármilyen kampány bármelyik platformon csak gondos előkészület után lehet sikeres. Természetesen nagyban függ a Kampánygazda vállalkozás fejlettségi fokától, esetleg korábbi tapasztalatoktól, de kampányt csak támogatásra/befektetésre előkészített vállalkozás tud indítani, amire fel kell készülni. Az előkészítésben sokat segít a Tőkeportál.
A felkészülés inspirációjaként, célszerű hasonló kampányokat keresni a világ számos portálján, címszó-kereséssel gyors eredmény érhető el, és érdemes megvizsgálni, hogy a legszimpatikusabb kampányok milyen közösségi média aktivitást mutattak a kampány előtt, és alatt. Mentor, tanácsadó igénybevétele ajánlott, akikkel startup árazással, sikerdíj ellenében lehet együttműködni. A Tőkeportál mentorcsapata áll rendelkezésre, s rajtuk kívül inkubátorház, accelerator is felkészíthet a kampányra.
Részvénycélú kampányok esetében hasonlít a kockázatitőke-befektetéshez, tehát befektetési anyagokra lesz szükség, amikre van bőven példa az interneten is: az üzleti tervre (pénzügyi tervre),a befektetési prezentációra, az abból készült összefoglalóra, továbbá a kampányvideora. Ezek elkészítése jellemzően 1-2 hónap munka, a kommunikáció előkészítése ezzel párhuzamosan zajlik.
Fix költségek: a díjszabályzatban mindent megtalálsz, de alapvetően százezer forint alatt van az, amit a Tőkeportál számláz, kétszázezer forint alatt a jogi költség, ugyancsak azalatt van a video készítés várható költsége, ezen felül érdemes tanácsadóra – mentorra, valamint online marketingre költeni. Ezekről pontos személyre szabott információt adunk a személyes találkozáskor.
Üzletrész- árazás: a részvénycélú közösségi finanszírozás jellemzően olcsó: a kampányok során jellemzően kis- illetve töredék részesedéseket ajánlanak fel – a Kampánygazda vállalkozás fejlettségétől függően.
Hozamelvárás: bár a tőkebevonáskor, a kampányra való felkészüléskor még távolinak tűnik, de a vállalkozás az eredmény és a hozam tekintetében fizeti meg a tőkebevonás árát, ami a részvénycélú közösségi finanszírozás esetén sokszor jóval kedvezőbb, mint a kockázati tőke, és exit esetén a hozamból a Kampánygazda és a közösség egyformán részesedik. Minden feltételt az összes befektető számára elérhető Befektetési Feltételek tartalmaznak.